Bekeken

29-07-2011

Fabel, of toch niet?

Hallo! (:

Ik heb mensen heel vaak horen zeggen dat als je je oogschaduw binnenin lichter maakt en aan de buitenkant donkerder, dat je ogen groter lijken.
Dit ben ik gaan testen & dit is het resultaat:
(Links heeft oogschaduw, rechts niet.)
Mijn conclusie is dat je ogen inderdaad een klein beetje groter lijken.
De buitenste hoek van je oog lijkt wat hoger te zitten.
(Nee dit komt niet door de foto, voor de spiegel was het ook zo.)

Deze oogschaduw heb ik gebruikt:
Zoals jullie kunnen zien is de oogschaduw van Gosh, € ?

Hier komen tips om je oogschaduw zo te krijgen:
1. Ik heb het gedaan met een bruine set, maar het kan natuurlijk ook met andere kleuren. Koop een setje / meerdere oogschaduwen die van licht naar donker lopen in dezelfde kleur.
2. Breng aan de buitenkant de donkere kleur aan, ongeveer tot aan het midden van je ooglid.
3. Breng daarnaast de lichtere kleur aan, tot iets voor de binnenkant van je oog.
4. Breng de lichtste kleur aan (vaak wit) aan de binnenkant van je oog.
5. Wrijf de kleuren bij de randen een beetje over elkaar heen, zodat het natuurlijk over lijkt te lopen.

Ik wilde zelf een goede foto maken, maar flitsen was niet mogelijk vanwege de weerspiegeling van je oog en zonder flits kreeg ik veel te donkere foto's.


XOXO




3 opmerkingen:

  1. Probeer voortan wat betere foto's te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klopt wel maar het is alleen een beetje onduidelijk te zien op je foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Eleonora M.
    Ik weet het (: Het is op dit moment met alle foto's omdat ik op vakantie ben. Geen goede camera, maar probeer toch te posten.
    En heb volgensmij 50 oog-foto's gemaakt, en geen 1 ging goed

    BeantwoordenVerwijderen